måndag 16 januari 2017

I Granada åt jag den godaste Tapas någonsin

"Där finns en parkering" sa jag och pekade mot en liten lucka mellan bilarna, när vi hade kommit så nära centrum i Granada i Andalusien som möjligt.

Spanien består mest av gamla städer där det är omöjligt att hitta en parkering. Många bilar har bucklor här och var, då de har stött emot varandra. Så hyr du bil i Spanien råder jag dig att ta en helförsäkring för att komma ifrån att betala för reparation av en buckla på bilen.

När vi hade parkerat bilen tog vi gatan upp för att komma till centrum i Granada
 Nu började magen att knorra, det var dax för lunch, vi gick och gick och kom in i gamla delen av Granada, fick syn på ett Tapasställe där det bara verkade vara Spanjorer. Trångt var det men vi lyckades klämma oss in. Tittade på menyn och kollade lite var de andra åt. Beställde tio tapas som vi delade, á 1 euro styck, alltså betalade vi 10 euro och det var de godaste Tapasen jag någonsin har ätit, och mätta blev vi.

De godaste Tapas jag någonsin ätit hittade jag i Granada  
 Vi syns snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar