söndag 29 januari 2017

Längs vägarna i bergen i Andalusien i södra Spanien

Som vanligt när vi är ute och reser med bil, sitter jag med kameran i högsta hugg, givetvis som passagerare. Så även denna gång på vår väg i de Andalusiska bergen i södra Spanien


Plötsligt får jag syn på något intressant, upp med kameran, klick, de flesta gånger blir det förvånansvärt bra bilder, jag fotar ju igenom bilrutan.

Träd på rad är jag mycket fascinerad av, så när jag fick syn på dessa Palmer var det bara att trycka av.

 En vit by, vad vackert. Pueblos blancos, Andalusiens berömda vita byar, många av dem hittar man i bergen i Cádizprovinsen där vi åkte. Så när vi kom till Ardales gjorde vi ett stopp för att få en bra bild på byn.

I Ardales startar världens före detta farligaste vandringsled Caminito del Rey
Ravinen El Chorro var känd som världens farligaste vandringsled. 2011 stängde den för totalrenovering, nu räknas leden som världens säkraste. 

Ardales
 Vi susade förbi de mest vackraste vyer, som här när solen tittar fram ur molnen




Vad är det, jo här kom det flera som flög fallskärm.


På en skylt stod det Zahara de la Sierra, vi svängde av. Byn tillhör oxså de vita byarna i Andalusien.

Uppe på själva berget ligger själva Zahara de la Sierra

Nedanför byn ligger en stor vattenreservoar med badstränder.


Vi stannade till vid en slottsruin och tittade in.


En fantastisk solnedgång såg vi på vår väg "hem" till Ronda


Vi syns!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar